AutozonA

Pad prodaje evropskih automobila

Automobili | 14:38

Renault, Peugeot i Fiat predvode pad prodaje automobila u oktobru, u periodu smanjenog povjerenja potrošača i posrnulih isporuka.


Francuske auto-kompanije Renault i Peugeot i italijanski Fiat predvode evropski pad prodaje automobila u oktobru, u periodu smanjenog povjerenja potrošača i posrnulih isporuka na pet najvećih tržišta u regionu, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) u Briselu. Registracije su smanjene 1,4 posto, na 1,04 miliona vozila, sa 1,06 miliona minule godine, dok je desetomjesečna prodaja kola pala 0,9 posto, na 11, 5 miliona. Evropska registracija novih automobila smanjena je u odnosu na prošli oktobar, nakon rasta u dva uzastopna mjeseca. Prodaja novih putničkih automobila u Evropskoj uniji (EU), ne računajući Kipar i Maltu, opala je 1,8 posto na godišnjem nivou, na 1,005 miliona u oktobru, poslije rasta od 0,7 posto u septembru. U augustu je registracija novih automobila povećana 7,7 posto. Najveći pad isporuka na evropskom četvrtom najvećem tržištu zabilježen je u Italiji, gdje je prodaja smanjena 5,5 posto. Renault i Peugeot, dvije najveće francuske auto-kuće, objavile su smanjivanje proizvodnih kapaciteta kako bi se proizvodnja prilagodila potražnji. Fiat je angažiran na zaustavljanju povećanja duga, budući da je prodaja automobila na domaćem tržištu smanjena na najniži nivo u posljednjih 30 godina. Najniži nivo ACEA objavljuje podakte o prodaji kola u zemljama EU, plus Švicarska, Norveška i Island. Prodaja automobila u zapadnoj Evropi, koja ne uključuje podatke iz zemlja koje su se priključile EU od 2004. godine, smanjena je 1,2 posto, na oko 980.600 vozila. Evropska prodaja Peugeot-Citroena, drugog proizvođača automobila u regionu, smanjena je 6,4 posto, a Renaulta 2,6 posto. Isporuke Fiata posrnule su 10,2 posto u oktobru. Evropska proizvođačka industrija smanjena je u oktobru već treći mjesec ove godine, kao signal da eurozona, koja okuplja 17 zemalja regiona, kreće ka recesiji. Povjerenje potrošača u regionu palo je na najniži nivo u skoro dvije godine u oktobru, kada je njemačko poslovno raspoloženje smanjeno na 16-mjesečni najniži nivo. Analitičari agencije J.D.Power procjenjuju da će ukupna prodaja automobila u zapadnoj Evropi pasti na 12,6 miliona vozila u 2012. godini, sa 12,8 miliona isporuka koje se očekuje ove godine i oko 13 miliona registriranih lani. Stabilan rast u Njemačkoj Njemački Daimler, čija se filijala Mercedes-Benz nalazi na trećem mjestu po proizvodnji luksuznih kola, poslije BMW-a, i Volkswagenovog (VW) branda Audi, zabilježila je pad evropske prodaje od 9,6 posto. Američki General Motors (GM), s njegovim glavnim evropskim branodvima Opel i Voxol, objavio je smanjenje isporuka za 3 posto.
Evropska prodaja VW-a, najvećeg proizvođača kola u regionu, porasla je 4,3 posto, američki Ford povećao je isporuke 6,4 posto, a BMW bilježi rast od 2 posto. Prodaja vozila u Velikoj Britaniji porasla je 2,6 posto na godišnjem niovu, a u Francuskoj 2,4 posto u oktobru. U Njemačkoj, najvećem evropskom tržištu, godišnja stopa rsta ostala je stabilna na 0,6 posto. U međuvremenu je prodaja automobila u Italiji i Španiji smanjena 5,5, odnosno 6,7 posto prošlog mjeseca. Od januara do oktobra registracija novih kola smanjena je 1,2 posto u odnosu na isti lanjski period, a boj vozila prodatih u desetomjesečnom periodu dostigao je 11,126 miliona, objavila je ACEA. Izvor: Al Jazeera 606IM-11